senyuman, tangisan, coretan liku kehidupan.. sekadar mencari ruang yang sempit untuk berkongsi cerita.
insan yang tidak sempurna tapi disempurnakan oleh kamu.

tentera-tentera ku.. :)

Tuesday, May 17, 2011

susah sedar senang lupa



datang dan pergi . lumrah hidup . macam tu jugak dengan kawan . kawan datang dan pergi . susah cari , senang pergi .
kawan makan kawan , gunting dalam lipatan , duri dalam daging , harapkan pagar pagar makan padi , tikam belakang , aku dah jelak dengan kawan kawan yang jenis macam tu . tak kira lelaki tak kira perempuan .


dan selalu jugak kalau susah , ada masalah , bukan main hari hari dok telefon . kalau dah senang , tanya khabar pun takde .
bukan semua tapi kebanyakan . aku masih ada lagi kawan kawan yang boleh buat susah dan senang . aku hargai perKAWANan kitorang
buat BEKAS KAWAN , aku ucap terima kasih pernah jadi kawan . perkara biasa lumrah manusia , jumpa yang lebih baik , yang lebih agung , yang lebih hebat , yang lama dilupakan . walaupun yang lama tu lah yang tolong kau tengah tekapai kapai kesusahan .


bukan niat mengungkit tapi sekadar meluah rasa . meluah kan rasa yang orang tak kan pernah pedulik . siapa yang heran tulisan tempelan macam ni . banyak lagi bende penting yang perlu diendah kan . aku tau semua tu . 
semua orang pernah rasa menolong dan ditolong . semua orang sedar masa menolong tapi berapa ramai yang sedar masa ditolong ? sama je . aku pun macam tu . kadang tak hargai masa ditolong . 
kawan yang pergi buat aku jadi terpinga pinga , tertanya tanya , kenapa kau pergi ? kenapa kau hilang ? jawapan yang aku dan sesiapa pun tak pasti melainkan tuan punya hati .

apa pun hidup perlu diteruskan . kawan bukan segala nya . tanpa kawan hidup masih boleh diteruskan walau pun susah . tak perlu rasa hina kalau takde kawan . kalau kita senang kawan sendiri akan cari kita . kalau susah ? pandai pandai lah berdikari .

mungkin sedikit bosan bila takde kawan tapi kadang kadang menyampah bila ada kawan yang menyusahkan .



kepada kawan kawan aku yang kau orang rasa aku kawan , 
terima kasih sebab jadi kawan aku . lagi-lagi yang selalu kena hadap dengan baran aku.. yeayhh.. aku sayang gile kat korang.. seriously.. aku sangat hargai kau kawan aku . aku harap kau akan jadi kawan aku sampai aku expired date . kau kawan aku selagi kau tak tikam aku dalam sedar mahupun tanpa sedar . aku mintak maap ujung rambut sampai hujung kuku jari kaki kalau aku ada sakitkan hati korang . kalau aku ade salah apa apa kau bagi lah tau aku . kalau kau sakitkan hati aku sikit sikit , takpe lah . aku maap kan . tapi kalau kau dah tikam aku kaw kaw , moga kau mati nanti tak jadi bangkai . jadi lah orang yang berguna . 

5 comments:

  1. kawan mmg mcm tu tp SAHABAT xkn mcm tu... yg penting kite dgn Allah kne sentiasa ingat bukan time ssah baru nk ingat Allah...

    *untuk renungan bersama

    ReplyDelete
  2. berkawan biar beribu..
    kat mana2 pn kita still bleh buat kwn kn..
    :)

    ReplyDelete