senyuman, tangisan, coretan liku kehidupan.. sekadar mencari ruang yang sempit untuk berkongsi cerita.
insan yang tidak sempurna tapi disempurnakan oleh kamu.

tentera-tentera ku.. :)

Saturday, January 29, 2011

CAHAYA TERANG DISELIMUTI BAYANGAN MENDUNG

Yeayhh!!! home SWEET home... 
sronok3 yang amat.. dh 3 minggu xbalik... kah3.. 3 minggu je pn.. biase la budak manje memang macam  ni.. manje dengan family je ea... jangan salah faham.. hehehe.. gerak dari bp dalam kul 3.3opetang  bersama bodyguard kesayangan aku paan n q.. xpasal2 diorang jadi bodyguard aku... singgah bp mall n drop q kat bp stesen n at last kitorang sampai rumah aku dalam kul 6 petang.. penat n mengantok.. 


sampai2 je depan rumah, little aiman dh tunggu.. hehehe.. rindu la 2.. then mula la mulut die potpet2 cite macam2 pasal die n seisi keluarga sepanjang aku xde... rutin biasa die as makcik joyah... hahahha.. sayang punye pasal, aku pun layankan jela.. masuk ke dapur, c joyah cite pulak pasal mak masak sedap.. kecoh betul.. sebuk nk bagitau mak masak sambal udang... eemmm~~~lazat... hahha... dek kerana kerana kepenatan, aku tertidur dr kul 6.30 sampai 7.15.. kebetulan plak orang len xde.. mak, ude n aiman keluar p giant.. dok umah sorang2...huk3.. menanti kepulangan angah tersayang pada hari esok n menyusun plan cuti.. hehe

little aiman a.k.a makcik joyah.. 

little aiman n sarah




ok.. now, tinggalkan dulu part happy2 gilang gemilang 2 dulu.. kite turn ke part mendung kelabu plak.. huhuhu.. citenye xde la penting sangat tapi pada aku, aku nak share... bace jela ea.. hehe.. 


masa semua orang tengah sebuk2 nak balik bercuti ke rumah masing2, aku tertonton gelagat sorang budak perempuan ni n family die.. 1st, masa aku jalan dari blok nak ke kafe, aku terpandang sorang pakcik tengah tunggu anak die.. nampak penat je pakcik 2.. actually aku cepat touching bila tengok2 pakcik2 yang nampak penat je.. sebab aku akan automatic ingat kat abah.. :(    then, rupa2nya anak dia tengah jalan depan aku.. bile anak die sampai kat die, anak die trus letak beg besar kt depan pakcik 2 n terus jalan.. dari situ la aku dah start kerut kening.. pakcik 2 pun agak terkial2 gak la nak angkat beg 2 sebab berat.. anak die langsung xtoleh kat bapak die.. masa lalu depan pakcik 2, die still lagi terkial2.. aku rasa memang nak sangat tolong angkat beg 2.. tapi segan la..huhu.. aku pun lalu jela sambil senyum kat pakcik 2..



bila dah tiba kat depan kafe, mata aku still nak perhatikan gelagat diorang.. c anak terus menonong masuk kereta while c ayah terkial2 bawak beg die.. kebetulan pulak time 2 hujan.. tibe2 rase sedey gile bile teringat.. then, minah 2 terus masuk kereta n tutup pintu.. aku tengok pakcik 2 patah balik masuk kafe.. rupa2nye ade lagi beg anak die.. mak die pn ade kat kafe.. huhhh.. seriusly at that time aku rase nak marah minah 2.. tapi apekan daya.. die bkn adik aku... kalau adik aku memang dah makan penampor..
betul la orang kate 'sorang mak boleh jage anak 10 orang anak, tp belom tentu 1 anak bleh jage sorang mak'... setinggi mane pun kite belajar, kalau xreti nak hormat orang tua xde guna langsung.. kalau bukan sebab berkat doa mak bapak kite, siape la kite ni.. jangan nak menyesal bila ALLAH dah amek diorang dari kite... time 2 dah xde guna lagi dah.. 


2 jela aku nak share wat mase ni.. 


"ya ALLAH, sayangilah kedua mak abah ku seperti mana mereka menyayangi aku sejak kecil"


wassalam.




barang2 kami2...heheheh

sggah d bp mall brsma bodyguard..paan n q..

srius ak nk glak time ni. dh mcm gayboy. soyy
n ini lah tunggangan kami...aauuww

No comments:

Post a Comment