senyuman, tangisan, coretan liku kehidupan.. sekadar mencari ruang yang sempit untuk berkongsi cerita.
insan yang tidak sempurna tapi disempurnakan oleh kamu.

tentera-tentera ku.. :)

Tuesday, January 8, 2013

kau dan aku

7:45 malam:
lepas solat maghrib aku memang ngantuk gila. sebab dah tahan dari asar lagi. mesej dia "ko g makan dulu. aku ngantuk pulak". dah janji dengan die nak g study kat library pukul 8.

9:15 malam: 
aku terjaga dari tidur. kelam kabut cek fon. x ada mesej. mesej dia 
aku: "g libry x?". terus bersiap-siap. 
dia : "sat.. aku pun baru bangun. haha"
aku: "k. cepat"
dia : "aku mkn sat.. kalo kite g esok pagi boleh?"
aku: "aku memang suka pun." mula nk marah sebab aku dh tunggu stngah jam pun.
dia : "laa.. dh siap ea.. k2, kita g ea.. "

10:15 malam:
anta mesej kat kawan dia. "aku memang suka tunggu orang berjam xdatang-datang".

10:45 malam:
........(air mata yang jatuh sebab tahan marah).............



itu la diri aku dan sebanyakkan orang. bila tahan marah, sampai satu tahap, it turns to tears. :(
1 lagi info tentang aku, aku akan diam seribu bahasa bila marah. xpayah pujuk or buat pape. sebab kalo orang yang buat aku marah tu datang dekat, dia memang minta makian. iniserius. aku akan sejuk sendiri. kalau dah terkena makian or tempias makian, jangan la amik hati sangat. ketahuilah bahawa ko orang yang bertuah. entahpapeje. marah aku sekejap je. bangun tidur selalunya aku dah lupa. macam xde pape yang berlaku. so dont waste your words untuk pujuk aku.

sebenarnya aku bengang sebab aku dah ajak roomate aku sekali. means aku dah buat dia tunggu 1 jam lebih jugak. ketahuilah masa-masa pada final exam adalah sangat bernilai. aku serba salah kat roomate aku tu. tu yang aku hangin 1 badan.

macam gambar ni, aku dah anggap ko macam adik beradik aku. semua yang datang dari mulut aku untuk ko semua atas dasar sahabat. aku care. maaf kalau bahasa aku kasar pada ko. nama pun adik beradik. gelimat la kalau ko nak tacing-tacing. akhir kata, maafkan aku wahai sahabat. maaf pada semua yang terlibat secara langsung mahupun xlangsung. 

bila hati diuji, mengharap iman menemani. mengharap jiwa tidak pergi. harus tabah tempuh hidup ini.. yang penuh ranjau berduri.. meneruskan langkah perjuangan ini. teruskan tenang dalam senyuman. :D

"ya Allah, peliharalah ukhwah kami. tingkatkan la kesabaranku, kesabaran kami dalam menghadapi liku-liku kehidupan. tenanakan la hati kami, tingkatkan keimanan kami."

No comments:

Post a Comment