senyuman, tangisan, coretan liku kehidupan.. sekadar mencari ruang yang sempit untuk berkongsi cerita.
insan yang tidak sempurna tapi disempurnakan oleh kamu.

tentera-tentera ku.. :)

Saturday, April 16, 2011

Online dengan TUHAN


semangat3!!! hehe.. sebenarnye baru lepas baca buku ni.. dh lama beli tapi disebabkan minggu2 akhir kuliah yg penuh cabaran n liku, arini baru buka n abeskan terus.. yeayhhh..


menarik ke buku ni?? haaa~~ itu  yg awak2 xtau.. (ayat geng2 aku).. actually aku rase tertarik nak buat entry ni sebab aku rase buku ni banyak info n aku rase seronok kalau share dengan orang lain..


antara info yang aku dapat dalam buku ni:
- sebab-sebab bencana yang menunjukkan tanda-tanda kemurkaan ALLAH SWT. contohnya ribut Greg di Keningau Sabah (25 Dis 1996) n tsunami (26 Dis 2004). kalau korang perasan tarikh tu dekat-dekat je..


-bukan semua Yahudi jahat. haa~~ macam mane pulak tu??
- zionis dan perang siber. Protokol Ke-13 dalam Persidangan Zionis Ke-2 di Basle, Switzerland 1897. berkait jugak dengan kebanjiran realiti tv dan internet.
- kewujudan KELAB GAY MUSLIM dengan nama Fitrah. (Hanan Dover digam kerana membuat ucapan terbuka mengenai kajiannya yg merujuk hal tersebut.)
- laman web Islam yang sesat. antaranya, answering-islam.org.
- hadis-hadis menarik  : '3 manusia yang matanya tidak akan melihat api neraka: mata yg sentiasa berjaga di medan perang, mata yang sentiasa menangis kerana takutkan ALLAH dan mata yang menahan penglihatannya terhadap larangan ALLAH.'
- kata2 skrin, tetikus dan papan kekunci sekiranya ia dapat berkata2 terhadap pengguna.
- kehebatan tokoh-tokoh islam dan artikel-artikel  menarik dalam MuslimHeritage.com. dan harunyahya.com.
- syahwat khinzir (keji, membazir, hilang malu, riak, rakus, bermuka-muka, dengki, dendam, dll) dan syahwat anjing/serigala (bermegah-megah, bercakap besar, sombong, terpesona dengan diri/ujub, mengejek, menghina, dll)
-Buya Hamka yang dipenjarakan oleh Presiden Sukarno tanpa dibuktikan bersalah. tapi beliau la yang mengimamkan solat jenazah Sukarno
selain tu, buku ni jugak ade tunjukkan contoh-contoh kemurkaan ALLAH terhadap hamba-hambaNYA yang melakukan maksiat yang semua orang tau tapi pura-pura xnampak dan ambil mudah je. contohnye:
-sebilangan Bani Israel berubah menjadi monyet kerana mengabaikan ibadah kepada Allah.
-jasad-jasad pelaku maksiat di Pompeii, Rom yang mengeras dalam keadaan yang mengaibkan dan bergelimpangan di tepi2 jalan. walaupun hakikatnya mereka mati kerana letusan gunung berapi Vesuvius yg sebenarnya terletak beratus kilometer dr Pompeii.


buku ni jugak merumuskan buku-buku menarik yang lain. walaupun x berapa nak tebal, dan jugak x bosan, macam-macam info ade dalam buku ni. xrugi beli dengan duit sendiri RM13..


antara buku-buku lain yang menjadi sasaran seterusnya:






http://www.emocutez.com
aku harap lepas ni dapat buat entry macam ni untuk share buku-buku menarik dengan semua orang. sape-sape yang ade buku menarik yang nak share or suggest aku beli boleh la tinggalkan komen.. tq :)


"setiap ilmu yang kita dapat adalah tanggungjawab. setiap ilmu harus disebarkan. ilmu akan mempersoal kita mengenai haknya di akhirat kelak sekiranya kita tidak menyampaikannya kepada orang lain"


"sampaikanlah ilmu itu walaupun sebaris ayat"

No comments:

Post a Comment